Nordisk arv av tilfredshet og likeverd
Verktøyet vårt er produsert for å øke tilfredsheten i og rundt hjemmet. Men vi tar også trivsel, tilfredshet og likeverd på alvor i arbeidsmiljøet og gjennom hele verdikjeden.
Vi har mange produkter som ivaretar mangfold og inkludering, for eksempel sakser for venstrehendte, spesialprodukter for barn og hageprodukter som optimaliserer brukeropplevelsen for alle brukere.
Hageredskapene MyFirstFiskars for barn er ekte redskaper i høy kvalitet for små gartnere. Redskapene er designet med barn, for barn.
Teleskopiske og justerbare hageredskaper optimaliserer brukeropplevelsen for alle.
Vår patenterte design innen hageredskaper består av modifiserte gir og en kam-mekanisme som konsentrerer brukerens kraft der den trengs mest.
Vi har som mål at “inkluderingsopplevelsen” skal være innenfor topp 10 % blant de ledende selskapene på verdensbasis. Vi har retningslinjer som sikrer at all markedsføring er inkluderende.
Målet er null ulykker på anleggene og enhetene våre. Vi oppmuntrer alle til å ta ansvar både for sin egen og andres sikkerhet.
Arbeidet for helse og sikkerhet er også en integrert del av administrasjonssystemet vårt.
Alle anleggene våre er dekket av ISO 45001-standarden.
- Vi har forpliktet oss til FNs Global Compact (UNGC) og til å redusere eventuelle menneskerettighetsrelaterte risikoer.
- Vi har forpliktet oss til å følge ILOs kjernekonvensjoner og OECDs retningslinjer for multinasjonale selskaper.
- Selskapets etiske retningslinjer definerer og beskriver forpliktelsen vår når det gjelder å drive virksomhet på en etisk og ansvarlig måte.
Vi investerer i Fiskars-landsbyen og lokalsamfunnet, der Fiskars ble grunnlagt i 1649. Området satser på bærekraftig turisme og på å skape nye muligheter for kunst og design.
Gjennom hele historien har vi ikke bare vært områdets største eiendomseier, vi har også deltatt aktivt i utviklingen av området både fra sosialt og økonomisk perspektiv. Landsbyen Fiskars er i dag et levende, kreativt samfunn med omkring 600 fastboende og rundt 200 000 besøkende hvert år.
Ambisjonen vår er å sikre at den gode infrastrukturen og de vakre omgivelsene tas vare på for fremtidige generasjoner, samtidig som landsbyen markedsføres som et bærekraftig reisemål.
Fiskars Groups bærekraftsmål og satsinger
Fiskars Groups to satsinger, å ligge i forkant innen design mot bruk og kast-kulturen og å gjøre hverdagen til noe ekstraordinært, ligger til grunn for alle beslutninger på konsernnivå. Fiskars Group fører jevnlig tilsyn med fremdriften på alle nivåer.